1. Zakup biletu uprawnia do wzięcia udziału w locie widokowym balonem na ogrzane powietrze, organizowanym przez firmę Sky Adventure Sp. z o.o. Bilet jest wystawiany na okaziciela, dane nabywcy podane podczas zakupu służą jedynie ewidencji sprzedaży i nie są umieszczane na bilecie, jest na nim tylko unikalny nr ewidencyjny umożliwiający weryfikację ważności.
2. Bilet jest ważny 12 miesięcy od daty sprzedaży (lub wydania gdy jest darmowym prezentem lub nagrodą) i w tym okresie nabywca zobowiązuje się do jego wykorzystania, a firma Sky Adventure gwarantuje gotowość do wykonania usługi.
3. Aby skorzystać z biletu i umówić lot, trzeba najpóźniej na trzy miesiące przed upływem jego ważności, dokonać rejestracji poprzez formularz “Zapisz się na lot” znajdujący na stronie internetowej Sky Adventure. Rejestracji powinna dokonać osoba która faktycznie będzie leciała balonem, niekoniecznie musi nią być nabywca. Za ważną uznaje się wyłącznie rejestrację potwierdzoną odrębnym e-mailem. Bilet nie wykorzystany w terminie ważności lub nie zarejestrowany w wymienionym wyżej terminie, traci ważność po 12 miesiącach, od daty sprzedaży/wydania, a nabywcy ani osobie rejestrującej bilet nie przysługuje zwrot należności. Po najdalej 3 miesiącach karencji od upływu daty ważności biletu, kontakt nabywcy/rejestrującego zostaje usunięty z naszej bazy danych.
4. Po dokonaniu rejestracji, na nr telefonu podany w formularzu zostanie uruchomiona subskrypcja powiadomień o najbliższych planowanych lotach. Powiadomienia będą wysyłane w pełni sezonu z częstotliwością zwykle kilku tygodniowo (w zależności od pogody) w formacie sms/mms z proponowaną datą, godziną i lokalizacją spotkania. Spośród wysyłanych powiadomień osoba zarejestrowana będzie mogła zgłosić udział na pasujący jej lot. O ile miejsce startu nie zostało określone przez sprzedawcę w momencie zakupu biletu (dotyczy niektórych lotów EXCLUSIVE), loty odbywają się ze startowisk wybranych przez Sky Adventure.
5. Loty balonowe są całkowicie uzależnione od warunków atmosferycznych oraz zezwoleń służb ruchu lotniczego. Firma Sky Adventure nie odpowiada zatem za niezależne od niej przesunięcia terminów lotów i wynikające z tego tytułu opóźnienia. Decydując się na zakup biletu, przyszli pasażerowie muszą być świadomi konieczności współdziałania z firmą organizującą loty w zakresie dostosowania się do terminów i specyficznych wymogów związanych z lotami balonowymi. Firma Sky Adventure planując loty widokowe kieruje się zawsze w pierwszej kolejności potrzebą zapewnienia maksimum bezpieczeństwa uczestniczącym w nim pasażerom. Z tego względu lot balonu może odbyć się jedynie w bardzo spokojnych i ustabilizowanych warunkach atmosferycznych oraz w zgodzie z obowiązującymi zasadami i przepisami dotyczącymi ruchu lotniczego. Pilot będący dowódcą balonu może opóźnić lub nawet odwołać planowany start albo przerwać lot jeżeli uzna, że jego kontynuowanie w danym momencie może stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia pasażerów.
6. Starty do lotów z pasażerami wykonywane są przy wietrze przyziemnym nie przekraczającym 4 m/s, podstawie chmur nie niższej niż 200 m oraz temperaturze od -10 do +25 st.C.
7. Ze względu na specyficzne warunki atmosferyczne wymagane dla bezpiecznego lotu, starty balonów w sezonie letnim odbywają się tuż po świcie oraz późnym popołudniem na ok. dwie godziny przed zachodem słońca. Zimą nie ma takich ograniczeń, ale rzadziej niż w miesiącach ciepłych występują warunki odpowiednie do lotu.
8. Średni czas trwania lotu wynosi 1 godzinę z przeciętną tolerancją +/- 15 minut. Pasażerowie mają prawo, po krótkim przeszkoleniu, do uczestniczenia w procesie przygotowywania balonu do lotu oraz jego składania po locie. Każdy pasażer po lądowaniu zostanie uroczyście "laszowany" na "Zdobywcę Przestworzy", poczęstowany lampką "szampana" oraz otrzyma pamiątkowy certyfikat z podpisem pilota. Powrót na miejsce startu odbywa się po złożeniu balonu, samochodem pomocniczej ekipy naziemnej nadzorującej przebieg lotu.
9. Całkowity czas od momentu spotkania do chwili powrotu na miejsce wynosi zwykle ok. 3-4 godziny, lecz w wyjątkowych sytuacjach spowodowanych np. trudnym terenem może ulec wydłużeniu. Pasażerowie powinni być więc przygotowani na taką ewentualność.
10. Ubiór pasażerów jest dowolny, powinien być jednak dostosowany do pory roku i dnia, uwzględniać możliwość swobodnego poruszania się w terenie oraz możliwość uczestniczenia w czynnościach związanych z przygotowaniem balonu do lotu i jego składaniem po lądowaniu. Wskazane pełne obuwie, płaska podeszwa, długi rękaw, bluza lub lekka kurtka.
11. Dzieci od lat 8 (minimalny wzrosty 135 cm) do lat 14 mogą odbywać lot jedynie w towarzystwie swoich prawnych opiekunów. Osoby niepełnoletnie chcąc odbyć lot balonem, muszą przybyć na miejsce startu w towarzystwie swojego prawnego opiekuna, który w obecności dowódcy złoży własnoręczny podpis na blankiecie kontrolnym biletu.
12. Balonem nie mogą polecieć dzieci poniżej 8 roku życia, kobiety w ciąży oraz osoby będące pod wpływem alkoholu, narkotyków lub podobnie działających środków, krótko po nurkowaniu.
13. Od chwili przybycia na miejsce spotkania, aż do zakończenia lotu pasażerowie powinni stosować się bezwzględnie do poleceń dowódcy balonu.
14. Zwrotu biletu może dokonać jedynie osoba/firma która dokonywała zakupu po złożeniu pisemnego wniosku w punkcie sprzedaży lub w biurze handlowym Sky Adventure i po przedstawieniu dowodu zakupu. Bilet będący nagrodą w konkursie lub prezentem nie podlega zwrotowi, nie podlega też zwrotowi bilet po upływie 12 miesięcznego terminu ważności.
15. Zwrot biletu lub przedłużenie terminu jego ważności może się odbyć w następujących przypadkach:
a) do 14 dni od daty zakupu, niezależnie od tego czy zakup został dokonany przez internet czy bezpośrednio w naszym biurze,
a) jeżeli pomimo 3 krotnego stawienia się na miejscu przewidywanego startu balonu i potwierdzenia tego faktu na blankiecie biletu przez dowódcę balonu, lot nie dojdzie do skutku,
W pozostałych przypadkach decyzja o zwrocie lub przedłużeniu ważności należy do firmy Sky Adventure i w przypadku uznania zwrotu odbywa się z potrąceniem 25% jego ceny brutto.
16. Pasażerowie odbywają lot na własne ryzyko i odpowiedzialność. Firma Sky Adventure nie ponosi odpowiedzialności za niezawinione przez nią szkody przewyższające wartość gwarantowanego ubezpieczenia dla miejsc pasażerskich balonu, którym wykonywany jest lot.
SKY ADVENTURE - O niebo lepiej